щастие не можеш да си купиш с пари, но.... (a book haul)

7:37 PM

... можеш да си купиш книги, а то е почти същото.

На първо място, искам да изкажа искрената си благодарност към фондация "Комунитас", задето ми дават възможност за втора поредна година да си увелича драконовото съкровище. За тези от вас, които не знаят, тази прекрасничеста фондация провежда конкурс за есе всяка година (проект "1000 стипендии") и дава на 1000 ученици между 6 и 12 клас стипендия от 500 лева + ваучер за 200 лева към книжарници "Хеликон".

Няма да съм аз ако не си използвам ваучера още в самото начало на годината, но изчаках да пристигнат всички книги, за да направя този пост.


Доста време си правих предварителен списък на това кои книги да си купя с ваучера, но в крайна сметка само малка част от предварително избраните останаха във финалния списък и съжалявам, че не ми стигнаха парите за част от тях (като "Добри поличби", която за втора година отпада, "Дивата природа" на Бела Димитрова, няколко книги на Тери Пратчет). В крайна сметка съм доволна от избора си, само "Тайната история" съм чела вече ('Нарния" четох преди години на български), а и няма нито една YA книга, които, както вече установих, рядко си струват парите. 


Особено доволна съм от колекцията класики (на Collins Classics) - кориците са изключително красиви, ужасно много си ги обичам, освен това към всяка книга има коментар за периода, през който е писана, нещата, вдъхновили автора, както и информация за самия автор, а в края има речник на остарелите думи.  Плюс е компактният размер - много са мънички и заемат малко място, което ми идва доста добре, понеже вече няма къде да си държа книгите. "Приказки на Братя Грим" е с една от най - красивите корици, които съм виждала, и се оказа много яко да четеш приказки на английски, макар е само я прелистих и се зачетох в една или две. Една от лекциите ми на примерен TOEFL беше върху "Беоулф" и оттогава си изгарям от желание да я прочета, та се възползвах и си я взех. "As you like it" на Шекспир не мисля, че е превеждана на български, но е една от комедиите му със силни героини в нея, а и от нея е известната реплика "Животът е сцена и всички на нея сме актьори." "Парижката Света Богородица" е втората книга на Юго на английски, с която се сдобивам (два много плашещо изглеждащи тома на "Клетниците" е другата). "Дракула" пък никога не съм я чела, нито пък съм гледала някой от филмите, и реших, че си е цяло кощунство. 


С миналогодишната стипендия си взех "Фантастични зверове..." и реших тази година да си взема "Куидичът през вековете". На тази й липсват бележчиците и рисунчиците, и въобще всички забавни допълнения от "Хари и Рон", които ги има в другата, но пък корицата й е много по - хубава, а и честно казано, куидичът ми е далеч по - интересен от зверовете. 


Нека оставим настрана колко красива е корицата (още не мога да й се нарадвам). "Портокал с часовников механизъм" така и не гледах, въпреки че съм си поставила за цел да изгледам всички филми на Кубрик. Но пък реших, че първо трябва да прочета книгата, което планирам да се случи възможно най - скоро (предстои ми доста дълго пътуване). 


Тази ми беше препоръчана и понеже Франция + поезия е комбинация, на която никога не мога да устоя, беше просто невъзможно да не се сдобия с нея. Вече я проетох веднъж и смея да кажа, че изобщо не съжалявам и че причините да искам да науча френски най - сетне се увеличиха с още една, защото Шар определено искам да чета и в оригинал. Никога не съм знаела как точно да пиша ревюта за поезия, затова просто ще ви кажа, че е просто удивителна и зашеметяваща, и че въпреки превода танцът с думите е все така вълнуващ. 


По - принцип не обичам постерите на филмите да се превръщат в корици, но в случая нямам никакви оплаквания, защото Бен Барнс. Нарния я четох преди около десет години,а по - късно във вестник Рики - кандидат-гимназист засякох част от "Лъвът, вещицата и дрешника" в оригинал и наскоро ми хрумна, че такива книги, които са ми били неизменна част от детството, просто си струва да бъдат прочетени в оригинал, за да мога да ги оценя порядъчно. Освен това изданието - с всичките седем книги в една, много лъскаво и с гланциирана хартия и разкошни илюстрации е просто нещо, което всеки ценител трябва да притежава. Разбира се, малко ми е неприятно, че специално това копие беше повредено (държа да отбележа, много коректно държание от страна на "Хеликон", които ми се извиниха хиляда пъти и предупредиха, че е поомачкана корицата и пречупено гръбчето и предложиха да си избера друга книга), но понеже беше последното, реших, че след като самото съдържание не е повредено, не представлява проблем.


След като с предишната стипендия си взех "Властелинът" - луксозно издание в много красив box set - и "Хобит", реших, че ще е голяма загуба да не продължа да разширявам Толкиновата си колекция. "Силмарилионът" и "Децата на Хурин" (исках да си взема и "Недовършени предания", но я нямаше в наличност, когато правех поръчката), както и "Легендата за Сигурд и Гудрин" (която няма общо със Средната земя, а е епическа поема, свързана с герой от Скандинавската митология) са трите книги, които бяха в списъка от самото начало. 


Дона Тарт е любимото ми откритие и определено съм до болка влюбена в нея. За "Тайната история" вече писах (и искрено се надявах да е с оригиналната корица, която е в поста, доста се разочаровах, когато извадих книгата от кашончето и видях черната корица), но наистина бях неописуемо щастлива най - сетне да си я държа в ръцете, да разгръщам страниците и да си я вдишвам. "Щиглецът" също е нещо невероятно. С впечатляващите си 900 страници, които изобщо не се усещат (понеже вече съм привършила почти 1/3 от книгата). Корицата също е нещо невероятно -- едноименната картина на датски художник, която има голяма роля в книгата -- но няма да се впускам в обяснения за нея, когато я прочета ще пиша повече. Това, което ме впечатлява в корицата, обаче, не е само външният вид. С такъв обем, гръбчето на обикновена корица би се пречупило, но тази е матова и от някаква много странна и мека материя, която не позволява книгата да се нарани (което пък означава, че аз съм много щастлива). 

Сега май остава само да ги прочета и да пиша за тях. 

You Might Also Like

0 comments